Logo Alamo.nl

Inloggen

Coronavirus en uw huurautoreservering – veelgestelde vragen

Wij begrijpen dat u in deze situatie vragen heeft over uw reservering en we doen er alles aan om u zo goed en zo adequaat mogelijk te helpen. Kunt of gaat u door de coronacrisis uw reis niet maken? Dan ontvangt u de Autohuurvoucher. Met deze voucher behoudt u het volledige bedrag van de boeking en kunt u deze gebruiken voor een nieuwe reservering op een ander tijdstip en bestemming naar keuze. Lees meer hierover en de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Is het huren van een auto veilig?

Jazeker, juist nu is het huren van een auto een hele veilig optie. Met uw eigen hygiënische huurauto heeft u de volledige vrijheid om zelf te bepalen waar u gaat en staat. En u heeft enkel te maken met uw eigen reisgezelschap. Drukke plaatsen, maar ook het openbaar vervoer kunt u wanneer u beschikt over een eigen huurauto gemakkelijk vermijden.

Wordt mijn huurauto automatisch gewijzigd of geannuleerd?

Nee, wij annuleren niet meer zomaar een reservering. Misschien bent u bijvoorbeeld al op de bestemming aanwezig. U dient dus altijd zelf actie te ondernemen om de autohuurboeking te laten wijzigen of annuleren. Wilt u annuleren? Dan ontvangt u de Autohuur-voucher, waarmee u uw het volledige huurbedrag zonder aftrek van annuleringskosten behoudt, en uw reservering later kunt wijzigen naar een ander moment en bestemming. Op de autohuurvoucher gelden zeer soepele voorwaarden, zodat u nooit ergens aan vast zit waar u niets aan heeft.

Wat gebeurt er als ik mijn autohuurreservering annuleer?

Wij realiseren ons goed dat wij – onder normale omstandigheden – bij een tijdige annulering het volledige huurbedrag dienen terug te betalen onder inhouding van de standaard annuleringskosten. Wereldwijd is er echter een uitzonderlijke situatie ontstaan. Gaat of kunt u uw geplande reis niet maken en wilt u uw autohuurreservering annuleren? Dan ontvangt u de Autohuurvoucher. Met deze voucher behoudt u het volledige bedrag van de boeking te goed en kunt u deze gebruiken voor een nieuwe reservering op een ander tijdstip en bestemming naar keuze. Op de autohuurvoucher gelden zeer soepele voorwaarden, zodat u nooit ergens aan vast zit waar u niets aan heeft. Lees hier alles over de Autohuur-voucher.

Hoe kan ik met jullie contact opnemen om mijn reservering te wijzigen of annuleren?

Neem hiervoor contact met ons op door een email te sturen naar info@autoshuren.nl. Onze kantooruren zijn van maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.30 en op zaterdag van 10.00 tot 16.00. Wilt u annuleren of wijzigen binnen drie dagen voor de ophaaldatum dan raden wij u aan ons te bellen, zodat we uw verzoek direct in gang kunnen zetten. Bent u al op de bestemming en wilt u ons in geval van nood bereiken buiten kantoortijden, bel dan naar ons noodnummer welke staat vermeld op uw autohuurvoucher. Ook kan het zijn dat sommige locaties gesloten zijn. Als dat bij ons bekend is, brengen wij u uiteraard op de hoogte.  

Door de enorme hoeveelheid wijzigingen en annuleringen vragen wij uw begrip voor het feit dat wij niet zo snel kunnen reageren als u van ons gewend bent. Het afhandelen van boekingen met een ophaaldatum tussen vandaag en de aankomende twee weken geven wij prioriteit. Uw annulering wordt uiterlijk vier weken voor de geplande vertrekdatum in behandeling genomen.

Wat als ik binnen 48 uur voor vertrek moet annuleren of eerder naar huis moet?

De huurauto eerder inleveren kan altijd. Volgens de normaal geldende voorwaarden is gedeeltelijke teruggave van de huurprijs niet mogelijk, maar gezien de omstandigheden kunnen wij een gedeeltelijke restitutie aanvragen bij het hoofdkantoor. De behandeling van dit verzoek duurt normaliter 6 weken, maar kan in verband met de drukte wat langer duren. Er is geen garantie dat dit lukt. Mocht het verzoek voor teruggave gehonoreerd worden, dan ontvangt de Autohuur-voucher ter waarde van het bedrag van de niet-gebruikte huurdagen. 

Gaat uw autohuurreservering pas over een tijdje in en weet u nog niet of u op reis kunt? 

Wij weten natuurlijk nog niet hoe de situatie zich verder zal ontwikkelen. Om al onze klanten tegemoet te komen bieden wij u ieder geval de Autohuur-voucher aan, waarmee u het volledige bedrag van de boeking behoudt en kunt inzetten op een ander moment voor een bestemming naar keuze. Om hiervoor in aanmerking te komen dient u uiterlijk 48 uur voor vertrek uw verzoek te hebben doorgegeven.

Wat als ik nu een boeking maak en deze later toch moet annuleren?

Dan ontvangt u van ons u de Autohuurvoucher. Met deze voucher behoudt u het volledige bedrag van de boeking tegoed en kunt u dit gebruiken voor een nieuwe reservering op een ander tijdstip en bestemming naar keuze. Op de autohuurvoucher gelden zeer soepele voorwaarden, zodat u nooit ergens aan vast zit waar u niets aan heeft. Lees hier alles over de Autohuur-voucher. Heeft u toch serieus bezwaar tegen de voucher, stuur ons dan een e-mail en dan nemen we uw verzoek in behandeling.

  • Voor meer informatie over het coronavirus verwijzen wij u naar de website van het RIVM
  • Voor actuele informatie over de maatregelen die gelden op uw reisbestemming verwijzen wij u naar Wijs op Reis van Nederlandwereldwijd.nl. 

Laatste update: 1 juni 2020. 

  • Meld u aan voor de nieuwsbrief! Ontvang € 10,- korting op uw huurauto via Alamo.nl en blijf op de hoogte van onze aanbiedingen.
  •